Bityno „Avilio istorijos“ įkūrėja rengiasi eksportui

Dalinamės portale BZN start paskelbtu interviu su bityno kūrėja Jolita apie bitininkystės verslo ypatumus ir tolimesnias bityno vystymo perspektyvas. Originalus žurnalistės Kristinos Augustinaitės tekstas publikuotas čia.
 

Jolita Buinauskaitė-Smaidrienė (29), kilusi iš Šiaulių ir nuo 19 metų gyvenanti Vilniuje, savo močiutės žemėje Šalčininkų rajone, Daulėnų kaime, įkūrė šeimos bityną „Avilio istorijos“. Kaip sekasi vystyti bitininkystės ūkį ir kokie planai kuriami plečiant bitininkystės verslą, aptarėme su jaunąja ūkininke.Jolita Buinauskaitė -Smaidrienė
Aplinkinių susidomėjimas ir palaikymas

„Mano vyras Romas Smaidrys, prieš mums susipažįstant, jau bitininkavo apie šešerius metus. Sukūrę šeimą, sumanėme oficialiai įkurti bityną, nes mano močiutės žemė Daulėnų kaime buvo tinkama šiai veiklai. Be to, patys buvome motyvuoti profesionaliai imtis bitininkavimo“, – pasakoja J. Buinauskaitė-Smaidrienė. Bityno „Avilio istorijos“ įkūrėja džiaugiasi, kad artimieji ir draugai palaikė ir domėjosi bitininkystės veikla bei bičių gyvenimu. Pašnekovė atskleidžia nuolat sulaukianti aplinkinių susidomėjimo, klausimų ir prašymų pakonsultuoti. 
 
Sezoninis verslas

„Esame priklausomi nuo oro sąlygų, tai daro įtaką produkcijos kiekiui ir bičių šeimų sveikatai“ J. Buinauskaitė-Smaidrienė.
Pasak J. Buinauskaitės-Smaidrienės, kuriant ūkį svarbiausia nuoseklumas, planavimas ir turimų išteklių įsivertinimas. „Manau, viską darėme nuosekliai, tad klaidų pavyko išvengti. Pagrindinė pamoka, kad bendradarbiaujant ir dalijantis patirtimi galima pasiekti geresnių rezultatų nei konkuruojant“, – sako pašnekovė. Ūkininkė pasidžiaugia, kad nuo verslo įkūrimo pradžios užsimezgė bendradarbiavimas su kitais smulkiais ir aktyviais verslininkais: maisto vyniojimo drobele „Vaškainis“, „Joe Pesto“, kepykla „Rugutis“ ir daugeliu kitų. Pašnekovė pripažįsta, kad bitininkystės verslas yra sezoninis – pagrindinis darbas vyksta pavasarį ir vasarą. „Esame priklausomi nuo oro sąlygų, tai daro įtaką produkcijos kiekiui ir bičių šeimų sveikatai“, – teigia bityno „Avilio istorijos“ įkūrėja.
 
Konkurencijos nejaučia

nuotr. Gerda Žemaitytė, LEMPA photo

Ūkininkė prisipažįsta nejaučianti tiesioginės konkurencijos, nes stambių ir plačiai žinomų prekių ženklų yra nedaug. Pasak pašnekovės, medaus Lietuvoje yra daug, nes rinkoje gausu smulkių bitininkų, kurie patenkina savo ir giminių ar draugų poreikį. „Galvojame apie eksportą ir planuojame jį pradėti 2–3 metų laikotarpiu. Šiuo metu investuojame į įrangą, tvarkome gamybinius procesus bityne, domimės konkrečiomis rinkomis ir ieškome savo produktams tinkamiausių rinkų“, – pasakoja J. Buinauskaitė-Smaidrienė.
 
Verslininkė atskleidžia, kad bendros pradinės investicijos kuriant „Avilio istorijas“ siekė iki 6 tūkst. eurų, o jų atsipirkimas planuojamas per 4–5 metus. Į savo bityną ji kasmet investuoja apie 1–1,5 tūkst. eurų. Kitiems jauniems verslams „Avilio istorijų“ įkūrėja linki drąsos, ryžto eiti į priekį ir kūrybiško požiūrio į verslą.

Tagged ,

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *